E-shop v sociálním podnikání

Ruka položená na klávesnici u notebooku, vedle položený mobil a káva

E-shop v sociálním podnikání

E-shop v sociálním podnikání je jedním z nástrojů, jak rozšířit svůj prodej. Každý vnímá, že se notná část obyvatel přesouvá z reálného světa do virtuálního. Projevuje se to ve všech aspektech života a nakupování není výjimkou. Internetové obchody nabízejí širokou paletu služeb a produktů, volně dostupné k prodeji. Nakupovat můžeme z mobilu cestou na autobus nebo z tabletu v obědové pauze. Často jsme zvyklí vybírat si na základě vizuálu. Hledáme obrazy, barvy a obrysy tak, abychom si dokázali představit jejich užitek. E-shop podporuje prodej, nabízí konkrétní nabídku a na „pár kliků“ nás dokáže bezpečně provést objednávkou. Je to celkem jednoduché, viďte?

Blíž zákazníkům

E-shop nabízí prostor, jak být blíž k potencionálním zákazníkům – kdykoliv a kdekoliv. Oproti kamennému obchodu mohou nakupovat za každých okolností. Dokonce nejste limitováni ani prostorem, protože na internetu je místa spousta a riziko tvorby fronty opravdu nehrozí!

Díky fotkám, popisům produktů a recenzím dalších kupujících má zákazník lepší podmínky pro výběr. Uživatelsky příjemné prostředí mu nabídne prostředí pro klidný výběr, o kterém se může prostřednictvím odkazu přes internet poradit i s někým dalším. Prostě být blíž zákazníkům se vyplatí!

Jak si usnadnit prodej na e-shopu

Založit e-shop netrvá 5 minut, ale spíš to jsou hodiny práce. Práci si značně zjednodušíte, pokud si vyberete přidat se na již fungující platformu. Vyhnete se tomu, abyste museli řešit platformu, platební bránu, přizpůsobovat váš web všem bezpečnostním náležitostem (včetně požadavkům na GDPR), zodpovídat za jeho funkčnost a řešit ji. Díky tomu, že se přidáte na již fungující platformu, často ona sama dělá pro vaše produkty a služby marketing. Zároveň, pokud nejste zrovna „mágové“ přes tvorbu webu, již fungující e-shopy jsou přizpůsobené přístupům z tabletů, mobilů a webů.

Často za vás už fungující weby zajišťují i administrativní zátěž a komunikaci se zákazníky! Budete mít díky tomu prostor na to důležité – tvořit kvalitní produkty a služby, o které je zájem.

Na co se připravit, než s e-shopem začnete

Vaše produkty na e-shopu jsou jako výkladní skříň v kamenném obchodě – vyplatí se ji pěkně naaranžovat. Produkty musejí být dobře vyfoceny, zřetelně popsány, a pokud chcete být „mistři“ v prodeji – dejte jim příběh. Volíte kvalitu nad kvantitou? Používáte speciální látky, hmotu nebo máte nestandardní certifikace? Napište o tom, dejte vašim produktům příběh. Takový malý storytelling v akci!

Jak s e-shopem začít?

  • Vyberte si platformu, kde s e-shopem chcete začít (může to být sdílený web nabízející e-shop pro více organizací/firem)
  • Vytipujte produkty a služby, které budete schopni v určitém množství dodávat
  • Produkty a služby popište (ideálně jim „dejte příběh“)
  • Připravte váš pracovní tým na to, že bude více zakázek

 

Jednou z možností je i příležitost vytvořit si e-shop přímo na webu ChraneneDilnyOZP.cz. V tomto případě je třeba založit si individuální profil a podepsat smlouvu. O bližší podmínky si můžete napsat na [email protected].

zveřejnit komentář